Köt minket a népakarat! - Valami készülőben
Bella, 2018.11.13.

Köt minket a népakarat! Kérdéseitekre a válasz, hogy lesz-e következő túra nem is válaszolhatnánk mást, csak hogy - naná!

Napi inspirációs képünk_VEBOstblechfilm
Bella, 2018.11.10.

színkavalkádban úszó ősz sok fotós számára a legkedveltebb évszak. Mi magunk is nagyon szeretjük és szeretnénk kiélni vágyainkat, hogy kattogtassuk a fotómasinát, de sajnos nem tudjuk... Nem tudjuk, mert szeretett kis gépünk a túrára indulás első napjaiban felmondta a szolgálatot, mérhetetlenül nagy bánatunkra. :(

Nem kell már sokáig szomorkodnunk, ahogy már meséltük hamarosan minőségibb élő bejelentkezésekkel jövünk a közösségi felületeinken és végre újra hódolhatunk fotós szenvedélyünknek. :) Gyere hőn áhított gépecskénk! Várjuk már, hogy kipróbáljunk végre... :D
A témához kapcsolódóan választottunk egy szuper fotót Nektek, a VEBOstblechfilmetől.
Várjuk a Ti kedvenc őszi trabantos fotóitokat is!

Trabanttal Németországba - 1. rész
Bella, 2018.11.07.

Elérkeztünk a várva-várt blogbejegyzéshez, amelyben a túra egyik, trabantos szívünknek kedves zarándokhelyét, Németországot és az ott átélt kalandjainkat elevenítjük fel. Visszavittük a Trabantjainkat szülőhazájukba.

Látni és látszani kampány
Bella, 2018.10.25.

A Hajdú-Bihar megyei Baleset-megelőzési Bizottság munkáján keresztül ismerkedtünk meg a Látni ás Látszani 2018. kampánnyal. Mivel mi is nap, mint nap az utakat járjuk, felelős járművezetőként fontosnak éreztük csatlakozni ehhez a kezdeményezéshez.

Nektek szól! - A túra körüli hogyanokról
Bella, 2018.09.30.

Bár a skandináv kalandunk véget ért, a többi még csak most kezdődik el.

A Pannon-Safe Kft., mint a túra kiemelt partnere jóvoltából, meghívott előadóként vettünk részt egy többnapos, közel száz fős üzleti konferencián.

15 mondat, amivel felhúzhatsz egy Trabantost
Wazemaki, 2018.09.25.

Megállsz a Trabival a benzinkúton, felnyitod a motorháztetőt, és már szinte várod a kíváncsi szempárokat, a nosztalgiázó időseket, és persze a hülyébbnél hülyébb kérdéseket.

Tovább olvasom
Rövid, egynapos dán átutazásunk...
Bella, 2018.09.20.

Ahogy az előző blogbejegyzésben említettem, Dániába már sötétedésre érkeztünk. Egy éjszakát töltöttünk ott, de az emlékezetes volt. Mire a hídról legurultunk, mire a városban elzötykölődtünk, mire megtaláltunk a kinézett kempinget, - mire-mire-mire...- a recepción már nem volt senki, a kapu meg zárva. o.O Minden hostel, szállás tele volt, hiába köröztünk az utcákban jobbra-balra, nem találtunk másik kempinget. Nem volt hát más lehetőség, mint a Trabantban alvás.

Hegyre fel, hegyről le Svédországban
Bella, 2018.09.13.
Svédországban az ismert, volt kamionversenyző Dinnyés László és kedves családja vendégszeretetét élvezzük. Grillezéshez jól esett a TraBeer, közben a liveradio.hu élő műsorát hallgattuk, ahol a túráról is szó esett.
Mi kell egy ilyen nagy túrához? 1. rész
Barbi, 2018.08.21.

Az első részben az alkatrészekről, az autók indulás előtti ellenőrzéséről illetve a kempingezéshez használt dolgokról lesz szó.

Utazásunk legészakibb szeglete, Lofoten
Bella, 2018.08.20.

Nehéz szavakba önteni azt a hihetetlen látványt, ami Norvégia gyönyörű tájain átautózva teljesen elkápráztatott minket. Visszavonhatatlanul beleszerettünk. Persze nem volt mindig zökkenőmentes a trabantozás...

Rovaniemi, a Télapó otthona
Wazemaki, 2018.08.13.

Rovaniemiben egy nagyon kedves magyar család fogadott be minket két napra, a történet vége pedig nem mindennapira sikeredett...

Kalandozások Finnországban
Wazemaki, 2018.08.11.
A nagy búcsúzásokat követően elindultunk Helsinkiből... Első skandináv kalandjainkat olvashatjátok :)
A nagy pillanat - Helsinki
Wazemaki, 2018.08.08.

Bizonyára a legtöbben ismeritek a sokszor hallott történetet, amit elmesélek, mikor felteszik a kérdést: "Honnan jött a túra ötlete?"

Szóval a történetben szerepel egy régi jóbarát, aki Helsinkiben él, és invitált magukhoz. Poénból pedig valaki hozzáfűzte, hogy Trabival menjünk. És itt indult el a túra sztorija.

Na de ki ez a Helsinkiben élő, titokzatos barát?

BoLHa szerviz Tallinn-ban
Wazemaki, 2018.08.06.
Furcsa zajok a motortérből; izgalmak a műtőben... Vajon elérünk egy hétfői kompot Helsinkibe?
Úttalan utakon
Bella, 2018.08.05.
Riga felé rögös az út. Legalábbis amerre a kis csapatunkkal döcögtünk, eléggé "világ vége utáninak" tűnt...
Debrecen testvérvárosa
Barbi, 2018.08.03.

Miután behoztuk a lemaradást a munkában, és pihentünk két éjszakát is Klaipeda mellett egy kempingben, bementünk szétnézni a városba is - hiszen ez Debrecen testvérvárosa.

Túl az ezredik kilométeren - Litvánia
Bella, 2018.08.02.

Minden szempontból tökéletes campingre találtunk Kaunasban, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Röpke három óra alatt át is értünk Litvániába, és valamikor otthoni idő szerint este tíz körül futottunk be a campinghez. Nálunk egy órával már többet mutatott az óra.

Harmadik nap, Białystok
Bella, 2018.08.02.

Białystok valóban nem volt messze, csak épp a szállás, amit foglaltunk nem volt olyan, amilyennek gondoltuk. Éjfél körül egy négyemeletes, téglaépítésű társasházhoz érkeztünk, azt jelölte a GPS célállomásnak. Egy lengyel lányt kérdeztünk meg, hogy jó helyen vagyunk-e? Igen, ez az a cím... -mondta.

Lublini izgalmak
Bella, 2018.08.02.

Valamikor este, éjfél után nehány perccel megérkeztünk Lublinba. Szorított minket az idő, mivel a Lulu Hostelben elvileg éjfélig lehetett elfoglalni a szállást, és már kerestek minket, hogy vajon mi lehet velünk, mikorra várható a csapat.

Második nap - Göröngyös út Lublin felé
Bella, 2018.07.30.
Magunkhoz híven, kicsit sokára a tervezetthez képest, amolyan komótosan, de elindultunk Kassáról - azzal, hogy majd röpke négy óra alatt elérjük a lublini szállást, sima ügy.
Természetesen az első kanyarig nem jutottunk el, amikor elkapott egy hirtelen nagy zuhé, az a tipikus, mintha dézsából öntenék. És akkor bejött az első hiba..

Elindultunk - Kassa
Bella, 2018.07.30.
Szombat délután négykor elstartolt a túránk a Roncsbárból. Elképesztő ováció közepette, hatalmas tömeg várta az indulás pillanatát. Természetesen a legjobban a család izgult, voltak is könnyek, aggódó ölelések.

A híres Trabant-orr
Bella, 2018.07.21.

Wááá, ki gondolta volna, amikor anno a Fábry Showban láttuk a Trabant-orrt, hogy egyszer ki is próbálhatjuk azt az összehasonlíthatatlan élményt, amit ebbe a szerkezetbe ülve érez az ember, ha beindul a gépezet. Úgy becsavarodsz, hogy azt elmondani nem lehet. Egyszerűen ki kell próbálni!

Rózsa utcafesztivál és közönségtalálkozó
Bella, 2018.07.21.

Első tévés aktivitásunkat rögtön egy második követte, mégpedig a TV2-nél, nem is akárhogyan. A Rózsa Utcafesztivál apropóján, Porkoláb Gyöngyi jóvoltából nyílt lehetőségünk a Mokka című reggeli adásban beszélni a túráról és debreceni kötődésünkről.

2T olaj ellátmány és televíziós jelenés
Bella, 2018.07.21.

Túra előkészítő titkos noteszünkben egyik este a többiekkel közösen számszerűen is megnéztük a túrát. Benzin ennyi, olaj annyi, kaja amannyi..stb. Háát na, ezt is számba kell venni, sakkoztunk, számolgattunk, miként lesz, hogy csináljuk.

Fényező kerítése bárhonnan
Bella, 2018.07.21.

A kedves leveleken túl,- még a mi meglepődésünkre is - úgy jöttek a támogatói megkeresések, hogy csak kapkodtuk a fejünket. Elsőként a VIP csomagot vitték el, egy fiatalos, a mai piacnak minden fronton megfelelni törekvő, naprakész biztosító cég, akik egyúttal megkeresésükben felajánlották, hogy biztosítják utazásunkat. Ezzel felprögött körülöttünk minden, a szervezési folyamatok, egyeztetések.

Hivatalos bejelentés
Bella, 2018.07.21.

Barátainkkal, útitársainkkal, Barbival és Petivel és kis Trabantjukkal BoDoBáccsal közösen, csapatunk másik felének bemutatkozásával egybekötve megtörtént a nagy-naagy bejelentés. Immár a vlogcsatornánkon is. A hivatalos Totalcar túrabejelentő cikk után már illő volt, hiszen a népszerű autósmagazin meghozta az érdeklődést.

Motor ki, kaszni le
Bella, 2018.07.21.

Jópár hónapig nem volt vlogrész, hiszen mi már komolyan szervezkedtünk a háttérben. Úgy voltunk a dolgokkal, hogy bármi legyen is a tárgyalások, egyeztetések sorsa, eredménye, a túrától függetlenül BoLHa új fényt fog kapni.

BoLHa projekt elindult
Bella, 2018.07.21.

Miután durván egy héten belül a második garázsunkat fogyasztottuk és laktuk be végül, megkezdődtek a munkálatok. Amint köztudott: - Szétfelé könnyen jön.. Összerakni lesz sok.. Volt is benne igazság, meg nem is. Lássuk azt a nagy lendületű nekirugaszkodást.

Garázsvarázs
Bella, 2018.07.21.

Első akadály, hogy a Trabi akkor még Tiszaújvárosban, a szülői házban volt. Ahhoz, hogy velünk érdemben tudjunk előre lépni a túra ügyében, kell egy garázs a közelben. Természetesen Mátóéknál semmi sem megy egyszerűen...

Eszement ötletnek indult
Bella, 2018.07.19.

Nem kezdeném történetünket a legelejéről, hiszen sokan ismerik már, hogy hogyan kezdődött trabantos korszakunk. A blogunk aktualitása most nem is a múlt, sokkal inkább a jelen és az előttünk álló jövő.