Mi kell egy ilyen nagy túrához? 1. rész
Barbi, 2018.08.21.

Az első részben az alkatrészekről, az autók indulás előtti ellenőrzéséről illetve a kempingezéshez használt dolgokról lesz szó.

A túra előtt sokan megkérdőjelezték, hogy be fogunk-e tudni majd pakolni a Trabantokba úgy, hogy még mi is beférjünk a sok cucc mellé. A csomagtartó tele van különböző pótalkatrészekkel, saját dolgainkkal, mindenféle elemózsiával és hasonlókkal... De mi az amire feltétlenül szükség van, és mi az ami kiderült, hogy felesleges?
Mivel veterán autókról beszélünk, tényleg elengedhetetlen felkészülni - ha nem is minden - de a legtöbb hibalehetőség kijavítására. Ezért tehát van nálunk egy komplett pótmotor amit egészben is be lehet üzemelni vagy alkatrésznek, ha arra van szükség. Továbbá pakoltak a fiúk ékszíjakat, pótgyertyákat, gyertyakábelt, gyertyapipát, gyújtótrafót, feketedobozt, gyújtás alaplapot, kuplungtárcsát, tömítéskészletet, karburátort, tűgörgőket, mindenféle csavarokat és hozzájuk tartozó anyákat, több izzókészletet, lámpabúrát, fékpofákat, fékmunkahengereket, fékfolyadékot, mindenféle kábeleket, generátort, pót akkumulátort (amit fel is használtunk), dugattyú gyűrűket különböző méretekben… Még sorolhatnám, de lehet sosem érnék a végére, olyan sok minden van nálunk.
Más, alkatrésznek nem minősülő de roppant hasznos a sok rongy, minden színben, méretben és formában és egy vastagabb fadarab (ami végül elfelejtődött), az emelő, vagy bármi más alá, vagy esetleg kitámasztani valamit. Emelőből is a hidraulikus jobb, mint az eredeti, mert gyorsabban lehet használni. Apróság, de jól jött volna, ha nem kell venni szilikonos ragasztót a beázások megoldására.
Szerszámokat nézve a következőket hoztuk magunkkal: kerékkulcs, csavarhúzók, villáskulcskészlet, dugókulcskészlet, imbuszkulcsok, csípőfogó, kombinált fogó, nyomatékkulcs - de persze itt is rengeteg egyéb dolgot sorolhatnék, ami apróságnak tűnhet, de igenis nagyon hasznos. Példának okáért ilyenek a kisebb-nagyobb vezeték-darabok, csiszolópapír, satöbbi-satöbbi.
Mivel nem szerettünk volna extra költségként matricát venni az autópályára (meg egyébként sem életbiztosítás két kis autóval ott "száguldozni") ezért sokszor kell rossz úton mennünk úgyhogy van nálunk természetesen két pótkerék teljesen új abroncsokkal a Continental felajánlásából, amik nedves úton kiválóan tapadnak. Egy kerékcserére már szükség is volt, mert egy nyamvadt kis kavics szépen lassan átfúrta BoDoBács egyik kerekét. Ki tudja mióta utazott már velünk?!
Indulás előtt mindkét autóban kicseréltük a váltórudat, ellenőriztettük a fékeket, kicseréltük a hengerfejtömítést, a gyertyákat, a kuplungot és a gázbovdent, valamint a váltóolajat is . Új kipufogó rendszer került az autók alá a Té-Men Kft.-től és a futóműveket is átzsírozták a fiúk. Ó, és el ne felejtsem, hogy nem csak a pótkerékre kaptunk ám új abroncsokat, hanem természetesen az összes kerekünkre.

Az új kipufogókAz új kipufogók

BoDoBácson ki kellett cserélni a hátsó lámpabúrákat, mert a Nap már kifakította a színét és nem volt megfelelő az árnyalat az előírtaknak.
Sokszor kérdeztétek, hogy az olajat kint fogjuk-e megvenni vagy viszünk magunkkal? Külföldön találomra nem nagyon szerettünk volna olajat keresgélni a kutakon. Szerencsére a Kauffer Áruház adott nekünk 40 liter szintetikus kétütemű Mannol olajat - és még sok minden mást is, egy egész komplett kis autós túlélőcsomagot kaptunk tőlük.

A Mannol egyik gyárjánál is jártunkA Mannol egyik gyárjánál is jártunk

A vezetéshez tartozik és sokan nem is tudják, hogy akinek bele van írva a jogosítványába, hogy szemüveges, annak magánál kell tartania pótszemüveget, ha az eredeti megsérülne. Nem, a dioptriás napszemüveg nem számít pótszemüvegnek, abban éjszaka nem lehet vezetni! Gyorsan az út előtt mi is csináltattunk vész esetére.
Gondolom mondanom sem kell, hogy a kötelező elakadásjelző háromszög, láthatóségi mellények és elsősegélycsomag most is benne kell, hogy legyen az autóban, akármilyen sok csomag is van nálunk.

Van egy fontos dolog amit beszereztünk indulás előtt, mégpedig egy rádiótelefon azaz walkie-talkie. Kiválóan működik…ha nem felejtjük el feltölteni az akksiját. Egy külön kategóriába tartozik, hogy a túrának kabalája is van, aki nem más mint Zokninyunya Maki aki BoLHához illő kék színű kis maki és mindenhová kíséri BoLHát és utasait - persze most is velünk jött.

Zokninyunya Maki a volánnálZokninyunya Maki a volánnál

Kempingezéshez vettünk egy-egy háromszemélyes sátrat, ami kétrétegű úgyhogy elvileg nem ázik be de a gyakorlatban még nem teszteltük ezt a funkciót. A High-Landertől kaptunk menő önfelfújós sátoraljakat és két sátorba felakasztható nagyteljesítményű kempinglámpát. Hálózsákot mindenki hozott magának és preferenciától függően kispárnát is. A hideg idő miatt jó pár pokrócot is  csomagoltunk de még nem mindig bizonyult elégnek akármennyi is van nálunk.

A sátoralj kicsi, könnyen befértA sátoralj kicsi, könnyen befért

Ezek kellenek ahhoz, hogy aludni tudjunk, de mi a helyzet a főzéssel? Belláéknak van alumínium tányér- és edénykészletük ami pont ilyen utazásokhoz való, ők hozták azokat plusz két fémbögrét is. Mi nem gondoltunk ennyire bele, úgyhogy nekünk venni kellett két műanyag poharat viszont mi hoztunk egy rakás evőeszközt kiskanáltól kezdve a késen át a fakanálig. Zoli hozott egy gázfőzőt de valamit elrontottunk a gázpalack berakásánál így nem a tetején, hanem az alján szivárgott ki a gáz ezért abban a kempingben ahol használni akartuk volna, kunyerálnunk kellett egy kis tüzet a szomszédban grillező emberektől.
Érdemes tudni, hogy akármilyen tiszta és rendes a kemping ahová megyünk egy dologra nagyon kevés figyelmet fordítanak mégpedig a vízforraló tisztántartására. Nyilván eszünkbe sem jutott indulás előtt, hogy hozzunk sajátot viszont mikor már sorozatosan nem tudtunk kávét/teát/levest főzni, mert olyan vízköves volt az ottani vízforraló úgy döntöttünk, hogy beruházunk rá a kis zsebpénzünkből (szerencsére pont találtunk akciósan egy nagyon jót) és azóta is minden nap használjuk.

Kauffer-csomagunk bemutatása.. :)

Galéria

Több bejegyzés