Szakdolgozat Trabantból
Bella, 2020.01.04.

Tamás: “A kocsi nálam a családi emlékek miatt fontos; főleg nagyapámnak állít emléket, akinek sokat köszönhetek.”

Kálmán Tamás márka iránti rajongása már gyermekkorában kezdődött. Apukájának három Trabantja is volt. Az utolsó ezek közül Tominak maradt meg. Közben hozzá került még egy Trabant, amely a szakdolgozatában is szerepet kapott. Közben a volt családi Trabi is felújításra került a barátok segítségével, amit csak lehetett saját kezűleg oldottak meg.

 

Tamás gépészmérnökként végzett. Szakdolgozatának témája egy városi használatra szánt elektromos Trabant elkészítése volt. Egy Trabant 601-es lett átalakítva, amihez szükség volt referenicára, ezért elvitte a képen látható 1973-as Trabantját Győrbe, ahol a fotón látható módon felkerült az autó a teljesítmény padra. A Trabi hátul 4T lengőkarokat kapott, elöl pedig tárcsaféket. Megmaradt a gyári váltó, az akkumlátorok a motortérben és a hátsó ülés helyén voltak, így a csomagtartó akár 100%-ban rendelkezésre állt. 

 

Készül a szakdolgozatKészül a szakdolgozat
A két Trabi egy fotónA két Trabi egy fotón
Rallye Electrique BibendumRallye Electrique Bibendum", melyet Clermont Ferra-Párizs között rendeztek meg

A másik Trabi 1999-ben lett elektromosra átépítve az Intermotor Kft. által (hivatalosan a forgalmi szerint is elektromos a hajtás mód). Ifj. Willisits Vilmos 2000-ben a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) Clermont Ferra-Párizs között megrendezett elektromos rallye versenyén állt rajthoz az autóval. Itt kategóriagyőzelmet értek el. 2001-ben kisebb átalakításokkal a gépkocsi részt vett az Elba szigetén megrendezett „Rallye Elba” versenyen elektromos kategóriában. Az 1000 kg-os kategóriában első helyezést ért el.

A gépkocsi 2014-ben a szakdolgozat keretében egy városi használatra szánt elektromos jármű szerint lett újragondolva. A szakdolgozathoz különböző mérésekre is szükség volt. 

Teljesítménymérő padTeljesítménymérő pad
Összehasonlítás egy gyári, '73-as évjáratú 601-sselÖsszehasonlítás egy gyári, '73-as évjáratú 601-ssel
 

Trabant 601E. “Az elektromos rendszernél a Trabantból kifolyólag az egyszerűségre törekedtünk, így a Trabi 100 km-es hatótávval rendelkezik, 80km/h körüli végsebességgel, Lítium akkumulátorokkal, passzív töltéskiegyenlítővel és regeneratív visszatáplálással. 

 

Az Intermotor Kft. jelenleg elektromos hajómotorokat és a hozzájuk szükséges motorvezérlőket gyártja, és folyamatosan fejleszti. Ezen kívül az általuk kifejlesztett BLDC motorok és motorvezérlők hajtják a győrújbaráti E-kart Ring gokartjait. (Zöld energiás száguldozás) A jármű még mindig az Intermotor Kft. tulajdonában van."

 
Tamás TrabantjaTamás Trabantja


Utóbbi képen látható Trabant szintén Tamás sajátja, ami Magyarországon talán az egyetlen Trabant még, amely rendelkezik FIA Regularity Pass gépkönyvvel.(Magyarországon az MNASZ állítja ki).

Galéria

Több bejegyzés
Partnereink
Az oldal használatánál Cookie-kat is szeretnénk tárolni. Engedélyezi ezeket? Adatkezelési tájékoztató
Engedélyezem
Nem engedélyezem